Du har inga varor i din kundvagn

Leasa din utrustning

Enkel och smidig tillgång till de modernaste verktygen

Slipp tunga engångskostnader och införskaffa den utrustning som du verkligen behöver för dina behov. Genom att leasa utrustning från oss på Bygg-Ole så plockar du själv ihop de produkter som du är i behov av, oavsett märke och betalar en låg summa under en förutbestämd tid.


SÅ HÄR ENKELT ÄR DET ATT LEASA PRODUKTER FRÅN OSS:

1. Välj produkter
Du plockar ihop de produkter du önskar i ditt Bygg-Ole eller Beijer-byggvaruhus.

2. Leasingoffert
Du går till din säljare som hjälper dig att ta fram en leasingoffert.

3. Avtal
Ni gör upp avtalet och du tar med dig dina produkter direkt.


VAD KAN JAG LEASA?

Det mesta som har ett serienummer, exempelvis maskiner och arbetsbelysning. Det går inte att leasa förbrukningsmaterial. En individuell prövning görs i varje enskilt fall.  


VILKA MASKINER KAN JAG VÄLJA BLAND?

Det går att plocka ihop sitt eget paket med en mix av produkter och varumärken. Det finns inget minsta antal och det är helt och hållet dina behov som styr vad du vill ha i ditt leasingpaket. 


KAN JAG UPPDATERA MINA MASKINER UNDER LEASINGTIDEN?

Ja, du kan under perioden göra tilläggsavtal med nya produkter som löper parallellt med grundavtalet. Vi kan styra så att dessa avtal avslutas samtidigt.  


VAD BLIR KOSTNADEN?

Kostnaden består av en månadskostnad samt försäkring. Efter avtalstiden löser du ut objektet till ett förutbestämt restvärde, oftast 10 % av objektsvärdet, men som leasingtagare har du också möjlighet att anvisa valfri annan köpare. 
Vi tar ingen uppläggningsavgift, startavgift eller har inga andra dolda kostnader. 
Hela leasingavgiften är avdragsgill och dras av som en omkostnad i bokföringen. Det är möjligt att säsongsanpassa leasingkostnaden för att bättre harmonisera med ditt intäktsflöde. 


HUR LÅNG ÄR BINDNINGSTIDEN?

Det vanligaste är att avtalet läggs upp på 36 månader. Beroende på vad du som kund föredrar så kan vi skräddarsy avtalet till 12, 24, 48, 60 och ibland även 72 månader. Avtalen avslutas automatiskt efter avtalstidens slut. 


VAD HÄNDER OM MASKINERNA BLIR STULNA?

Om du tecknat den försäkring som vi rekommenderar så gör du en stöldanmälan till polisen och sedan en skadeanmälan till Siemens Finans försäkringsbolag. Efter att försäkringsärendet är färdigbehandlat så kan du komma till oss och hämta ut nya produkter för samma objektsvärde som de gamla kostade.  


VAD HÄNDER OM NÅGON MASKIN GÅR SÖNDER?

Om det är garanti kvar på produkten så är det en garantifråga. Du tar då kontakt med oss. Om maskinen har gått sönder på annat sätt och om du tecknat den försäkring som vi rekommenderar tar du kontakt direkt med Siemens och lämnar in produkten för reparation alternativt hämtar ut en ny hos oss på Bygg-Ole eller Beijer. Tänk på att om du använder din egen företagsförsäkring riskerar du förutom en krångligare process framför allt en avsevärt högre självrisk.