Du har inga varor i din kundvagn

Köpprocessen

Här hittar du de vanligaste frågorna om vår köpprocess, t.ex katalogvisning.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

Vid varje beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. Denna går med automatik till beställarens e-postadress.

Vilka betalningssätt finns det?

Kortbetalning
www.beijerbygg.se erbjuder säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med DIBS Payment Services AB. www.beijerbygg.se använder 3D-secure som säkerhetsstandard. Denna standard är framtagen av VISA och Mastercard, och krypterar all information med 128-bitars SSL-kryptering. Detta garanterar att ingen kan ta del av dina uppgifter. De uppgifter du behöver ange i köpet är kortnumret, CVC-koden och kortets giltighetstid. Inga kortnummer behandlas eller sparas av beijerbygg.se

Direktbanksbetalning
Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank. Vid betalning kopplas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura privatkund
Som kund kan du även välja betalning mot faktura, vilket beijerbygg.se gör i samarbete med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning, avisering och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan "Dina uppgifter". Betalningsvillkor 14 dagar.

Vad betyder att produkten är markerad med ”beställningssortiment butik”?

Dessa produkter kan du inte köpa på vår webbplats. Det betyder att du måste kontakta ditt lokala Beijer Byggvaruhus som beställer hem dessa produkter till dig.

Vilken returrätt finns i e-handeln?

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du besöker ett av våra byggvaruhus för att returnera din vara. Du kan även välja att kontakta vår kundservice på 075 241 10 00, kundservice@beijerbygg.se för att returnera din vara.

Hur gör jag en retur?

Retur görs i valfritt byggvaruhus. Som kund har du enligt Distansköpslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. Produkten du lämnar tillbaka ska vara i säljbart skick. Du måste ha kvitto/köpebevis med dig för att returen ska bli godkänd. Returen återbetalas på samma sätt som betalningen gjordes. Kontakta kundservice@beijerbygg.se för ytterligare frågor.

Hur gör jag en reklamation?

Om en reklamation skall ske bör reklamationen ske skriftligen på Beijer Byggmaterial reklamationsblankett. Är det fel på en vara köpt hos Beijer kan du reklamera den i valfri anläggning mot uppvisande av kvitto/faktura, alternativt kontakta vår kundservice. För särskilt hemtagen eller bearbetad vara ska du först och främst vända dig till ditt närmsta byggvaruhus.

Kan jag skicka ett meddelande gällande min order?

Ja, i meddelande fältet i kassan kan du skriva in ett meddelande gällande din order. T.ex. om du har behov av leverans en speciell dag eller plats.

Vad händer vid transportskador?

Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Beijers kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Får jag lämna tillbaka varor som ej gått åt?

Ja, ångerrätten gäller i 14 dagar efter du mottagit varan.

Kan någon annan hämta min order eller måste jag meddela butiken det?

Nej, om det inte framgår på ordern vem som skall hämta ordern. Denna måste då legitimera sig.

Jag är Privatkund med kundnummer och undrar om hur jag kan se mina köp, returer och krediter som jag gjort i butik under mina sidor på sitt kundnummer?

Du måste då registrera dig på webben och går sedan in under mina sidor. Du finner mina sidor högst upp i högra hörnet.

Jag önskar en offert?

För hjälp med offerter på större projekt hänvisar vi till ditt närmsta byggvaruhus för ett samtal med våra duktiga säljare.

När kan jag hämta min beställning?

Ett sms skickas av butiken när din beställning finns redo att hämtas. Om du inte mottagit information kring förseningar av din order, är du välkommen att kontakta kundservice för mer information kring din beställning.

Hur får jag tillgång till mitt kundavtal via e-handeln?

För att få tillgång till ditt konsumentavtal via e-handeln, behöver din användare kopplas samman med ditt kundnummer. Det gör du genom att registrera en användare på Beijerbygg.se/privat med din mailadress via Logga in. Behöver du hjälp? Kontakta kundservice@beijerbygg.se

Jag är privatkund med eget kundnummer och undrar hur jag kan se mina köp, returer och krediter jag gjort i butik?

För att kunna se dina köp, returer och krediter, behöver du registrera dig på webben och sedan gå in under Mina sidor. Du finner inloggning och sedan även Mina sidor uppe i högra hörnet på beijerbygg.se.

Jag vill logga in med BankID – hur gör jag?

För att kunna logga in med BankID, måste du först ha kopplat ihop ditt personnummer med ditt inlogg. Detta gör du under Mina sidor och Personlig information. Fyll i ditt personnummer där, logga ut och logga sedan in igen. Då ska det fungera med BankID. Tips! Om du via en mobil enhet följer en länk från tex. Facebook, behöver du öppna sidan i din webbläsare i mobilen först innan du kan logga in med BankID.