Du har inga varor i din kundvagn

Köpprocessen

Här hittar du de vanligaste frågorna om vår köpprocess, t.ex katalogvisning.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

Vid varje beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. Denna går med automatik till beställarens e-postadress.

Vilka betalningssätt finns det?

Kortbetalning
www.beijerbygg.se erbjuder säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med DIBS Payment Services AB. www.beijerbygg.se använder 3D-secure som säkerhetsstandard. Denna standard är framtagen av VISA och Mastercard, och krypterar all information med 128-bitars SSL-kryptering. Detta garanterar att ingen kan ta del av dina uppgifter. De uppgifter du behöver ange i köpet är kortnumret, CVC-koden och kortets giltighetstid. Inga kortnummer behandlas eller sparas av beijerbygg.se

Direktbanksbetalning
Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank. Vid betalning kopplas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura privatkund
Som kund kan du även välja betalning mot faktura, vilket beijerbygg.se gör i samarbete med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning, avisering och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan "Dina uppgifter". Betalningsvillkor 14 dagar.

Vad betyder att produkten är markerad med ”beställningssortiment butik”?

Dessa produkter kan du inte köpa på vår webbplats. Det betyder att du måste kontakta ditt lokala Beijer Byggvaruhus som beställer hem dessa produkter till dig.

Vilken returrätt finns i e-handeln?

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du besöker ett av våra byggvaruhus för att returnera din vara. Du kan även välja att kontakta vår kundservice på 075 241 10 00, kundservice@beijerbygg.se för att returnera din vara.

Hur gör jag en reklamation?

Om en reklamation skall ske bör reklamationen ske skriftligen på Beijer Byggmaterial reklamationsblankett. Är det fel på en vara köpt hos Beijer kan du reklamera den i valfri anläggning mot uppvisande av kvitto/faktura, alternativt kontakta vår kundservice. För särskilt hemtagen eller bearbetad vara ska du först och främst vända dig till ditt närmsta Byggvaruhus.

Kan jag skicka ett meddelande gällande min order?

Ja, i meddelande fältet i kassan kan du skriva in ett meddelande gällande din order. T.ex. om du har behov av leverans en speciell dag eller plats.

Vad händer vid transportskador?

Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Beijers kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Får jag lämna tillbaka varor som ej gått åt?

Ja, ångerrätten gäller i 14 dagar efter du mottagit varan.

Kan någon annan hämta min order eller måste jag meddela butiken det?

Nej, om det inte framgår på ordern vem som skall hämta ordern. Denna måste då legitimera sig.

Jag är Privatkund med kundnummer och undrar om hur jag kan se mina köp, returer och krediter som jag gjort i butik under mina sidor på sitt kundnummer?

Du måste då registrera dig på webben och går sedan in under mina sidor. Du finner mina sidor högst upp i högra hörnet.