Du har inga varor i din kundvagn

Leveransvillkor

Här hittar du svar på dina frågor om leveranser av inköpta artiklar.

Vilka leveransalternativ finns i e-handel?

Hämtas

Du lägger en webborder och väljer valfritt byggvaruhus att hämta ut din order på. Ingen övrig avgift tillkommer.

Leverans
Du lägger en webborder och får ordern levererad tillvalfri leveransadress. Frakt tillkommer, beräknas i kassan efter vald leveransadress. Leveranssätt varierar beroende på orderns sammansättning. Mindre order som går att skicka som paket, skickas med DHL till närmaste utlämningsställe och större/skrymmande order levereras med våra kranbilar direkt till leveransadressen.

Hur lång är era leveranstider?

Vi beräknar att skicka ordern nästkommande vardag om order inkommit innan kl. 16.00. Oftast har du din order inom 3 arbetsdagar. Om du väljer ”Hämtas” så finns ordern istället att hämta efter kl. 07.00 nästkommande vardag om order inkommit innan kl. 12.00. OBS! invänta SMS avisering innan du åker till ditt byggvaruhus för att hämta.

Hur sker en leverans av mina produkter?

Mindre order som går att skicka som paket, skickas med DHL till närmaste utlämningsställe och större/skrymmande order levereras med våra kranbilar direkt till leveransadressen.

Vad gäller för Kranbilar?

För alla Kranbilsleveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg lossat gatan. Lossning med bilens kran ingår med 30 minuter. Eventuell väntetid eller mertid debiteras med 586 kr inkl. moms per påbörjad halvtimma. Speditören bär inte upp gods i lägenhetshus eller dyl. utan levererar till porten. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från porten och upp till lägenheten. Endast en (1) avlastningsplats ingår. För leverans med kranbil skall vägen till lossningsplatsen vara framkomlig och hållbar för en lastbil med fordonslängd på 16 m, bredd på 3 m, höjd på 4,5 m och ha möjlighet att vända. Det krävs även en fri bredd på 3,5 m och en fri höjd på minst 6 m vid lossningstillfället. För pall leverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck.

Vad händer om mitt gods har fått transportskador?

Eventuella skador under transporten står Beijer Byggmaterial för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören. Om speditören inte tar på sig skadeansvar, skall du kontakta vår Kundservice. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Vid retur till Beijer Byggmaterial, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

Vad sker vid kvitteringen av produkter?

Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Speditören ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Beijers kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Vi levererar ej till öar, varför?

Beijer Byggmaterial levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Beijer Byggmaterial endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka. Om du har behov av leverans till t.ex. Öar så kontakta närmaste Beijervaruhus så kan de skräddarsy ett leveransalternativ till verklig kostnad eller självkostnadspris. Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna skall gälla.