Du har inga varor i din kundvagn

Leveransvillkor

Leveransvillkor |

Hämta i butik

Om du väljer ”Hämta på byggvaruhus” finns ordern att kostnadsfritt hämta inom 3 timmar. OBS! Invänta SMS och/eller email-avisering innan du åker till ditt byggvaruhus för att hämta. Ta med giltig legitimation vid uthämtning. Bud visar bådas leg. Vänligen notera att du ska hämta din order inom 14 dagar, annars går den i retur.

Leverans - paket

Vi beräknar att skicka din order nästkommande vardag om ordern inkommit innan kl. 16.00. För paketleveranser finns din order oftast att hämta på utlämningsställe inom 3 arbetsdagar.

Leverans – större/skrymmande order

Vi beräknar att skicka din order nästkommande vardag om ordern inkommit innan kl. 16.00. Du har även möjlighet att önska ett leveransdatum om du t.ex. vill få din leverans en specifik dag. Vi försöker tillgodose dina önskemål i den mån det går. Kan vi inte leverera på önskad dag, blir du kontaktad av levererande Beijerenhet.

Större/skrymmande order levereras med våra transportbilar (bil, lastbil eller kranbil beroende på leveransens omfattning) direkt till leveransadressen. För samtliga leveranser med bil gäller transport fram till adressen på körbar väg och lossat på gatan. Vid leverans med kranbil ingår lossning med bilens kran i max 30 minuter. Eventuell väntetid eller mertid debiteras med 469kr exkl. moms per påbörjad halvtimma. Kranbilsleveranser kräver att vägen till lossningsplatsen är framkomlig och hållbar för en lastbil med fordonslängd på 16m, bredd på 3m, höjd på 4,5m och med möjlighet att vända. Det krävs även en fri bredd på 3,5m och en fri höjd på minst 6m vid lossningstillfället.

Speditören bär inte upp gods i lägenhetshus eller dyl., utan levererar till porten. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från porten och upp till lägenheten. Endast en (1) avlastningsplats ingår. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning, då avlastning sker med handtruck.
Vi kan inte garantera att leveransen tillgodoser dina önskemål av placering. Vilket är beroende av terräng och av att lastmannen ska kunna lasta av det på ett säkert sätt.

För bomkörning vid aviserad leverans tar vi ut ordinarie fraktkostnad och kontaktar dig för ny bokning av leverans. 

Beijer Byggmaterial levererar ej till andra länder än Sverige samt ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Beijer Byggmaterial endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka. Om du har behov av leverans till t.ex. öar, så kontakta närmaste Beijervaruhus så kan de skräddarsy ett leveransalternativ till verklig kostnad/självkostnadspris.  

Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna skall gälla.

Kvittering

Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Speditören ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av kunden till Beijers Kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Transportskador

Eventuella skador under transporten står Beijer Byggmaterial för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören. Om speditören inte tar på sig skadeansvar, skall du kontakta vår Kundservice. Detsamma gäller för eventuella dolda skador, som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Vid retur till Beijer Byggmaterial, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.