Du har inga varor i din kundvagn

Frågor & svar

Allmänt

I denna kategori samlar vi allt som rör allmänna frågor och svar kring Beijer Byggmaterial för företag.

Hur kan jag påverka/förbättra e-handeln?

Har du förslag på förbättringar eller synpunkten på e-handeln, vänligen kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Företagskund

I denna kategori samlar vi allt som rör frågor för dig som är eller vill bli företagskund hos Beijer.

Jag vill bli företagskund hos Beijer. Hur går jag tillväga?

Du är välkommen att ansöka om att bli företagskund via länken nedan: https://www.beijerbygg.se/foretag/bliforetagskund. Vid frågor, kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Om en administratör/ firmatecknare redan finns registrerad kan denna alltid lägga till flera användare genom att Administrera användare på Mina Sidor. Om administratör önskar hjälp att registrera en användare, kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Av säkerhetsskäl behöver en ansökan om en ny användare till vår e-handel alltid inkomma från en firmatecknare eller befintlig administratör. Detta för att säkerställa så ingen obehörig får tillgång till e-handeln, då även en användare kan lägga beställningar som därefter kommer faktureras på ert kundnummer.

Jag är redan kund och vill handla online på beijerbygg.se. Hur går jag tillväga?

Ansök om inloggning via denna länk: https://www.beijerbygg.se/foretag/sv/mer-information/inlogg-ehandel. Detta görs av firmatecknaren. Följ sedan instruktionerna i bekräftelsemailet, för att kunna logga in på webben.

När du loggat in, välj eller skapa din arbetsplats och välj leveranssätt. Sortimentet anpassas efter dina val. Du kan nu handla online! I kassan kan du önska leveransdag och välja godsmärkning. Vid frågor eller problem är du välkommen att kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Om en administratör/firmatecknare redan finns registrerad kan denna alltid lägga till flera användare genom att Administrera användare på Mina Sidor. Om administratören önskar hjälp att registrera en användare, kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Jag kan inte lägga in en ny arbetsplats eller leveransadress. Vad gör jag?

När du handlar online kan du skapa upp en ny arbetsplats. Den nya arbetsplatsen registreras först på ditt konto när du har lagt din order online på den nya arbetsplatsen. Vill du istället handla i butik eller ringa in din beställning på en ny arbetsplats, behöver denna registreras manuellt av en säljare.

Jag vill uppdatera fakturaadressen.

Ändringar av fakturaadresser behöver alltid inkomma skriftligt till Beijer Byggmaterial. Mejla in önskemål om ändring till kundservice@beijerbygg.se.

Hur fungerar det med avtalspriser?

Avtalspriser regleras av våra säljare i byggvaruhusen. Kontakta din personliga säljare eller ditt närmaste byggvaruhus.

Min användare är inaktiverad.

Om en användare har blivit inaktiverad, kan företagets administratör aktivera användaren igen genom att gå in på Mina Sidor och Administrera användare. Om en administratör har blivit inaktiverad, behöver denna kontakta kundservice@beijerbygg.se från den registrerade e-postadressen. Om en administratör inte längre jobbar kvar på företaget, behöver en firmatecknare kontakta kundservice@beijerbygg.se för att registrera en ny administratör.

Jag kommer inte ihåg mitt lösenord.

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du alltid återställa det själv genom att klicka på knappen ”Logga in” uppe i högre hörnet och därefter ”Glömt ditt lösenord?”. Fyll sedan i din e-postadress. Säkerställ att du fyllt i rätt e-postadress. En länk där du får välja ett nytt lösenord kommer inom några minuter skickas ut till den angivna e-postadressen. Vid problem, kontakta kundservice@beijerbygg.se.

Köpprocessen

I denna kategori samlar vi de vanligaste frågorna gällande vår köpprocess.

Hur får jag tag i fakturakopior?

Alla fakturor utställda till ert kundnummer går att hitta under Mina fakturor på Mina Sidor. Har ni ingen inloggning, kan en firmatecknare ansöka om detta via https://www.beijerbygg.se/foretag/sv/inlogg-ehandel.