Du har inga varor i din kundvagn
Privat Företag

VÄGEN TILL KUNDENS HJÄRTA

Svettiga kundkrav? Andas lugnt, Beijer hjälper dig reda ut alla situationer i den nya pocketboken Bygga åt idioter. Texterna är framtagna med mycket värme och igenkännande humor.

Beijer Byggmaterial har i flera år tagit ställning för byggarna med kampanjen Bygger dom som bygger, och nu är det dags att ta stödet till nästa nivå. I den nya kampanjen har Beijer låtit intervjua 50 byggare om deras vardag, bekymmer och historier om byggen och kunder. Vissa mönster är tydliga, ett exempel är de konflikter som ibland uppstår mellan kund och hantverkare.

I boken presenteras flera olika kundtyper, som Visionären utan verklighetsförankring, Pratkvarnen som vill ha någon att dricka kaffe med och Experten som kan allt bättre än proffsen.

— Boken innehåller konkreta råd om hur våra kunder kan hantera konflikter som kan uppstå. Varje kapitel avslutas med berättelser ur verkliga livet, återgivna med stor igenkänning och humor, där vi skrattar med varandra och inte åt varandra, säger Elisabet Heinrich, marknadschef för Beijer.

Boken lanseras i början av oktober. Kampanjen innehåller också en ny podd där en känd tv-profil intervjuar hantverkare om deras vardag och de dråpliga situationer som kan uppstå.

— Vi hoppas alla förstår att Beijers bok är framtagen med värme och med glimten i ögat. Jag är själv en riktig Gör-det-självare och titulerar mig gärna semiproffs. Jag kan med viss självinsikt känna igen mig i flera av karaktärerna, och skrattar igenkännande när jag läser boken, säger Elisabet Heinrich.