För att kunna visa aktuellt lagersaldo och sortiment så vill vi att du väljer i vilken region du vill handla. Ange postnummer i rutan nedan eller välj ett byggvaruhus genom att klicka på en länk.
Starta BankID-appen på din mobil
Klicka på knappen för QR-kod i appen och läs av koden ovan
Starta BankID-programmet och följ instruktionerna
Starta BankID-appen och följ instruktionerna
Tillbehör
E-posta kundvagnen
Töm varukorg
Vill du ta bort alla dina produkter från kundvagnen?
BYGGLOGISTIK
RÄTT SAK PÅ RÄTT PLATS I RÄTT TID TILL RÄTT KVALITET
Bygglogistik går ut på att se till totalkostnaden för ett byggprojekt. I totalkostnaden ingår alla kostnader för ett material från inköp till inbyggt i konstruktionen.
Genom att systematiskt jobba med bygglogistikfrågor i alla projekt kan vi se till att projektet genomförs med högre effektivitet, sett både till tid och kostnad.
Med en bygglogistik som inte fungerar så kan en byggarbetare ägna halva sin arbetsdag åt att leta byggmaterial.
Att jobba med bygglogistik innebär också att transporterna och indirekta kostnader som svinn kan minska vilket både reducerar miljöbelastning och är bra för ekonomin och tidplanen.
De indirekta kostnaderna såsom väntetid, mottagningskontroll, plock, täckning av gods, S-kostnader, kapitalbindning etc. måste också läggas till i totalekvationen för att förstå kostnadsbilden. Då ser vi att totalkostnaden är viktigare än bara priset för varan som levereras.
Med ett filialnätverk över hela landet ska vi säkerställa samma servicenivå oavsett var ditt projekt är. För att optimera det logistiska flödet från leverantör till oss och ut till arbetsplats jobbar vi på Beijer efter samma modell. Vi har valt att kalla den Bygglogistikmodellen. Genom att arbeta genom denna modell vill vi säkerställa att vår servicenivå håller måttet projekt efter projekt.