Du har inga varor i din kundvagn

Retur och reklamation

Retur och reklamation |

Vid köp på www.beijerbygg.se gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalsslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund. Det är viktigt att du kontaktar oss direkt när du upptäckt en felexpedierad eller felaktig vara.

Ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du har tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. Du står själv för kostnaden för att skicka tillbaka varan du köpt. Din ursprungliga fraktkostnad återbetalas tillsammans med återinsättning av varans värde.

För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du använder en returblankett innan du skickar varan i retur till oss. Då hjälper vi dig att skicka varan till rätt plats och att du får en säker och snabb återbetalning. Du kan även välja att besöka närmaste Beijer byggvaruhus för att returnera din vara.

Observera att dessa villkor gäller för vår webbshop, i våra byggvaruhus gäller 30 dagars öppet köp. Returrätt utan prisavdrag gäller för felfri vara i oskadat emballage mot uppvisande av kvitto. Annars kan du bli skyldigt att få betala för en värdeminskning.

Reklamation/ Returnera vara
Om du har fått en felexpedierad vara eller om du vill returnera en vara bör du så fort som möjligt kontakta oss. Enklast gör du detta genom att besöka närmaste Beijer bygg butik där personalen hjälper dig med ditt ärende. Alternativt gör du en reklamation/returanmälan genom att du kontaktar vår kundservice på 075-241 1000 eller via email kundservice@beijerbygg.se. Detta gäller även om du fått en felaktig vara som behöver reklameras. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi självklart för returfrakten.

Återbetalningar
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning till det betalsätt som du ursprungligen använde. Återbetalningen sker oftast inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat och senast inom 14 dagar.

Om du anser att vi har hanterat en reklamation felaktigt har du möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se. Du har även möjlighet att vända dig till Europeiska kommissionens organ för alternativ tvistelösning online för konsumenter på www.ec.europa.eu/consumers/odr.