Du har inga varor i din kundvagn

Säkerställer kostnadseffektiva lösningar för våra kunder

Viktigt att leverera

För vår säljorganisation är det viktigt att kunna leverera både varor och kringliggande tjänster med hög precision till våra kunders projekt. Våra kunder ska kunna lita på att vi alltid kan erbjuda den mest kostnadseffektiva lösningen – oavsett om det handlar om att säkra större volymer till korta ledtider, projektanpassad logistik- och mervärdestjänster, eller att kunna erbjuda ett betydligt bredare sortiment än vad man normalt brukar hitta i bygghandeln. Vi ber Mattias Karlsten, Head of Operational Development på Beijer berätta lite mer om vårt centrallager och vilken funktion det har för oss på Beijer.

– Effektivitet är viktigt för våra kunder, och ofta avgörande för att kunna leverera lönsamma byggprojekt. De ska kunna hitta allt de behöver för sitt projekt hos Beijer, därför är vi stolta över att kunna erbjuda marknadens bredaste och djupaste sortiment på vårt centrallager. Att våra butiker dessutom får leverans från centrallagret varje dag gör oss till en trygg och pålitlig partner. Vår leveranskedja säkerställer helt enkelt en oöverträffad tillgänglighet, oavsett vilket typ av byggprojekt det handlar om.


Kontinuerlig utbildning

Inom ett område som miljö och hållbarhet där nya lagar och regler ständigt tillkommer och förändras är det extra viktigt att vår personal kontinuerligt får utbildning inom frågor som påverkar vår bransch. Ett sätt att se till att kunskap kommer bredare ut i verksamheten och närmare våra kunder är internutbildningar av våra hållbarhetsambassadörer. Under året kommer vi att utbilda över 100 nya Hållbarhetsambassadörer inom Beijer, en av dem är Bo Rejdvik filialchef i Malmö, Dalaplan.

– Det är otroligt viktigt att vi som återförsäljare kan hjälpa våra kunder med deras ökande krav på klimatrapportering och stötta i alla delar av byggprocessen. För mig var det självklart att skaffa mig den kunskapen när Beijer startade sin specialistutbildning med inriktning på hållbarhet. Miljöfrågan finns numera alltid med på våra interna möten och vi har ett bra utbildningsprogram som alla i filialen tar del av. Det finns även utbildningar som våra kunder kan ta del av som vi promotar när tillfälle ges.