Du har inga varor i din kundvagn

Vårt arbete underlättar hantverkarens vardag

Beijer jobbar för att underlätta hantverkarens vardag

Beijers byggvaruhus spelar en viktig roll för hantverkare. Engagemang och glädje för sitt yrke är viktigt för att det ska speglas utåt. Med #byggbeijer lyfter vi medarbetare runt om i Sverige för att visa bredden på vår kompetens och samarbete.

Lyssna till några utav Beijers medarbetare som arbetar inom olika roller och på olika filialer genom vårt långa land. Hör Alexander berätta om sin roll på Beijer i Ängelholm och David som producerar content i våra digitala kanaler.

Hör även Carina, Beijers chef för E-handeln och digitala tjänster, berätta om hur dessa saker kan underlätta arbetsdagarna för hantverkare - och hur det ständigt utvecklas och förbättras.

Proffssäljaren från Ängelholm

På Beijer Byggmaterial i Ängelholm är personalen en härlig blandning rutinerad erfarenhet och nyfiken entusiasm. Här finns mycket skratt, en härlig dialog och en bred kompetens. Alexander Hoff är proffssäljare med spetskompetens inom fasad och betong, träkonstruktioner och e-handel. Han berättar mer om livet på filialen i Ängelholm.

- Vi är en grupp med stor bredd på vår kompetens som alla drivs av ett positivt mindset och inställningen att vilja hjälpa till. För det är vad vi gör; Vi hjälper till att göra hantverkarens vardag lättare. Det är alltid roligt att få hjälpa till och allt som är kul är energigivande! Det speglar också den höga servicegrad vi har som målsättning att hålla.

BeijerNews

Beijer Ängelholm


Digitala tjänster förenklar och effektiviserar

Just nu är den mest intensiva säsongen för hantverkarna och många har fullt fokus på sina projekt. Hur kan Beijers digitala tjänster underlätta deras arbete?
- Vi har länge utvecklat och anpassat våra digitala tjänster för att våra kunder ska kunna fokusera på att bygga och lägga mindre tid på administration. Enkelhet och snabbhet är något som vi vet uppskattas och därför har vi flera olika verktyg som hjälper våra kunder med det, ett exempel som är populärt så här års är vår Trallväljare där man snabbt kan beräkna materialåtgång och få pris efter sina avtalspriser när man ska beräkna ett trallprojekt. Det ger möjlighet att snabbt kunna offerera mot kund och det sparar tid i stället för att sitta med uträkningarna själv.

Byggbranschen är historiskt sett inte en bransch i framkant när det gäller digitalisering, är det svårt att få kunderna att börja använda datorn i stället för papper och penna?
- Vi vet att kunder som jobbar mer digitalt drar stora fördelar av det. En stor del av vårt jobb är att hjälpa dem att komma i gång, men inte minst att praktiskt hjälpa kunderna att jobba effektivt i det digitala landskapet. Där är vår personals kunskap väldigt viktig, vi genomför löpande utbildningar både av vår egen personal och med kunder.

Kan du ge en förtitt in i framtiden, vad jobbar ni med just nu?
- Ett område vi redan har gjort mycket utveckling inom är hållbart byggande, det har vi detta även fortsättningsvis som stort fokusområde. Vi vill göra det ännu enklare för våra kunder att göra klimatsmarta val, hjälpa dem med klimatdeklarationen och ge dem bra och smarta digitala lösningar kring detta.

BeijerNews


Beijers stjärna i våra digitala kanaler

– Jag har stått i en skidbacke och lagat en trasig broms på en hopsnickrad lådbil, nödvändig som rekvisita i vår Youtubeserie ”Dom kallar oss hantverkare”.

David Holmqvist är Content Manager på Beijer och jobbar bland annat mot produktionen av Beijers podd och youtubekanal. Läs mer om dem här! Han är en nyfiken och kreativ person med byggandet som en stor passion på fritiden.

– Min roll är minst sagt ombytlig. Men oftast handlar det om att ta ut vår marknadskommunikation i relevanta kanaler med rätt innehåll riktat mot vår målgrupp. Jag har också mycket kontakt med våra byggvaruhus och hjälper dem med behov som de har kring marknadskommunikation, sociala medier exempelvis.

Vill du veta mer om hur det är att jobba på Beijer? Läs mer här.

BeijerNews