Du har inga varor i din kundvagn

Drivit projektet att digitalisera hyllkantsetiketter

Nyttja våra olika kompetenser inom organisationen​

- En viktig framgångsfaktor har varit att nyttja våra olika kompetenser inom organisationen​ ​

Viveca Vardam varuhusutvecklingschef, som också varit med och drivit projektet att digitalisera hyllkantsetiketter har i ett nära samarbete med våra byggvaruhus och vår IT-avdelning arbetat hårt med att implementera de nya processerna inom ramen för våra koncept och vår butikskommunikation. ​ ​

Vi frågar Viveca vad hon kommer ta med sig i framtida projekt.​ ​

- En viktig lärdom har varit hur avgörande tvärfunktionellt samarbete är för att nå framgång. Genom att arbeta nära både butikspersonal och IT-avdelningen har vi kunnat skapa en lösning som inte bara effektiviserar våra interna processer, utan också förbättrar kundupplevelsen. En viktig framgångsfaktor för projektet har varit förmågan att nyttja våra olika kompetenser inom organisationen.​ ​


På Beijer i Uppsala

– Många av mina tidigare kunder är verksamma inom byggbranschen så det känns lite som hemma, fast nyrenoverat.​ ​

På Beijer i Uppsala jobbar Lizette Weijmers som ny säljchef. Hon kommer senast från en tjänst som avdelningschef inom trafiksäkerhet. Vi frågade henne vad hon gillar mest med sin nya roll, och varför hon valde Beijer som arbetsgivare. ​ ​

– Jag älskar att få vara med att utveckla gruppen i nya arbetssätt, kunna hjälpa till med personlig utveckling och se varje medarbetare nå nya höjder. Att få arbeta med människor och gruppdynamik är riktigt häftigt. Beijer är ett väldigt framåtlutat företag och jag har aldrig tidigare upplevt ett företag som arbetar så pass mycket som ett lag, oavsett vilken filial eller avdelning man tillhör. Beijer erbjuder mig rätt dos av utmaningar, trygghet och massa härliga kunder.​


Digitala hyllkantsetiketter är en del av en stor satsning

Digitala hyllkantsetiketter – ett projekt som gör arbetet lättare för våra medarbetare och upplevelsen bättre för kunden!​ ​

Digitala hyllkantsetiketter är en del av en stor satsning Beijer gör inom digitalisering och är ett projekt som involverat många av våra engagerade medarbetare. En av alla inblandade är Mattias Karlsten, Head of Operational Development. Hans ansvar är att effektivisera driften på filial och se till att vi lägger mindre tid på operativa processer för att i stället kunna spendera mer tid på att möta våra kunder.​ ​

Vi frågar Mattias varför satsningar som denna är så viktiga för Beijer.​ ​

-På Beijer Byggmaterial strävar vi ständigt efter att effektivisera vår operationella drift och en digitalisering av våra dagliga processer står högt upp på agendan för att maximera tillgängligheten i våra butiker. Ett annat bra exempel på digitalisering i våra byggvaruhus är Beijer Skanna – självskanningstjänsten för företagskunder. Våra kunder värdesätter en hög servicegrad och en snabb köpresa när de besöker våra byggvaruhus​.