Du har inga varor i din kundvagn

Hållbarhetsambassadörer - Mer viktigt än någonsin

– Byggsektorn står idag för ca 20% av Sveriges Co2-utsläpp. Det krävs en förändring och här ska Beijer vara med och driva frågan framåt. Självklart vill jag vara en del av detta och skapa förutsättningar för att vi ska kunna bygga mer hållbart.

Möt Elisabeth Nygren, en av våra hållbarhetsambassadörer som gått vår specialistutbildning. Tillsammans med övriga hållbarhetsambassadörer stöttar och hjälper hon kunder och kollegor i frågor som rör miljö och hållbarhet.

– Specialistutbildningen är väldigt viktig. Att känna sig trygg i sin kunskap kring miljöbedömningar och miljöcertifieringar är A och O för att våga ta i frågan med kunden. Våra kunder blir bättre och bättre på ämnet och efterfrågan gällande miljö och hållbarhet ökar ständigt. Det gör att det är otroligt viktigt att vi hänger med och vågar sätta lite press på kunden. Genom kunskap vet vi också vad vi ska fråga kunden om. Får vi rätt information från början, redan vid startmöte, så har vi alla förutsättningar att hjälpa kunden.

BeijerNews

Möt Beijers sommarjobbare

Nu när högsommaren är här börjar ni möta fler och fler sommarjobbare i våra butiker. En av dem är Edvin Rejdvik, som är inne på sitt tredje år som sommarjobbare på Beijer.

Vad är det bästa med att sommarjobba på Beijer?
– Det bästa med att jobba på Beijer är att det händer saker hela tiden, där finns alltid saker att göra. Man träffar så många sköna människor och lär känna kunderna som är där ofta. Det är kul när det händer mycket, men min favoritstund på dagen är när det är lite lugnare. Då har man tid att hjälpa en kund lite extra.

Vad tror du att du har för relation till Beijer om 10 år?
– Jag kanske inte jobbar där längre men jag kommer alltid vara en trogen kund!

BeijerNews

Läs mer om hur det är att jobba på Beijer


Beijer i Uppsala firar 50 år

I år fyller vår filial i Uppsala 50 år! Nyligen fick de besök av Uppsala kommuns stadsförvaltning. Det var ett uppskattat besök med givande samtal, berättar filialchef Mikael Carlsson. Vi passade på att fråga honom mer om besöket.

Vad var viktigt för er som filial att visa upp?
– Det viktiga kanske inte var att visa upp oss, även om jag glatt guidar runt och berättar om vilken fantastisk filial vi har där stoltheten lyser igenom under rundturerna. Det viktiga var att vi, på ett konstruktivt och bra sätt, kunde framföra våra kunders uppfattning om hur det är att driva ett byggföretag i Uppsala. En ”het” fråga som diskuterades var min och kundernas uppfattning om hur bygglovshanteringen fungerar. Där finns det förbättringspotential. Uppsala upplevs av många kunder som en svår kommun när det gäller hanteringen av bygglov. Därav att Stadsbyggnadsförvaltningen kom på besök, då bygglov ligger under deras ansvar. Vi hade riktigt bra diskussioner med dem kring detta som känns lovande!

BeijerNews

Beijer Uppsala